Xiaomi, Mart ayında tamamen elektrikli sedan modeli SU7’yi piyasaya sürdü ve o zamandan beri büyük talebi karşılamakta zorlanıyor. Xiaomi’ye göre talep, başlangıçta tahmin edilenden beş kat daha fazla, bu nedenle teslimatlar önemli ölçüde gecikti. Şirket, üretimi hızla artırarak şimdiye kadar 20.000 teslimatı tamamladığını duyurdu. Bekleme süreleri yaklaşık 30 hafta, SU7’nin yüksek seviye Max versiyonu için ise yaklaşık 35 hafta olarak belirtiliyor. Xiaomi, bu baskıyı hafifletmek için aktif olarak çözümler arıyor ve geçen hafta önemli bir adım attı.
Haziran ayında teslimatların 30.000 adeti aşması bekleniyor ve şirket yıl sonuna kadar 100.000 teslimata ulaşma yolunda ilerliyor. Xiaomi, her şey yolunda giderse 120.000 teslimata ulaşabileceğine inanıyor, bu da duyuru öncesi tahminlerinin oldukça üzerinde bir rakam. Şu anda doğrulanmamış raporlar, fabrikada çalışan işçilerin günde 10-11 saat, haftada altı gün çalıştığını iddia ediyor. Bu durum, mali teşvikler cazip olmaya devam etse de çalışma koşulları hakkında endişeler doğurdu. Ancak baktığımız zaman firmanın bu alanda hızla büyümesi ve 120 bin adet araç teslimatına ulaşabilmesi var olan kapasitenin sınırlarının zorlanmasıyla başarılabilecek bir konu. Gerçekçi olman gerekirse şirket çalışan sayısını daha da arttırarak çift vardiyaya geçmek zorunda.
Bu yüksek talep, Xiaomi’nin elektrikli araç pazarındaki gücünü ve kullanıcılar arasındaki popülerliğini gösteriyor. Şirket, üretim kapasitesini artırarak ve yeni stratejiler geliştirerek bu talebi karşılamayı hedefliyor. Kullanıcıların SU7’ye olan ilgisi, Xiaomi’nin bu alandaki başarısını ve inovasyon gücünü ortaya koyuyor. Teslimatların hızlandırılması ve üretim süreçlerinin iyileştirilmesiyle birlikte, Xiaomi’nin elektrikli sedanı SU7’nin daha geniş kitlelere ulaşması bekleniyor.